Nyt designsamarbejde
SPONSORERET indhold

H&M løfter sløret for næste designsamarbejde

H&M tilføjer endnu et stort modehus til rækken af hypede designsamarbejder.

Foto: Vittorio Zunino Celotto / Staff / Getty Images
25. maj. 2016 | Mode | Eurowoman

Der kommer med sikkerhed til at være knald på farverne og de smukke prints i H&Ms næste store designsamarbejde. High street-kæden er nemlig gået sammen med franske modehus KENZO om en kollektion, som kommer til at kunne fås i 250 udvalgte H&M-butikker verden over og online fra 3. november. Kollektionen kommer til at indeholde accessories og tøj til både mænd og kvinder.

–Vi glæder os til at vise verden KENZO x H&M's univers, der er fuld af kreativitet, glæde og passion for mode, udtaler Ann-Sofie Johansson, H&M's kreative rådgiver, i en pressemeddelelse.

Siden de to kreative direktører Carol Lim og Humberto Leon i 2011overtog ansvaret for KENZOs designs, har modehuset markeret sig stærkt med farverige kollektioner, som er blevet beskrevet som både maximalistiske og ungdommelige. "Vi er nysgerrige", udtaler Carol Lim til H&M om filosofien bag deres arbejde. 

LÆS OGSÅ: Modehus sætter ny kurs: Marc Jacobs er i gang med at blive allemandseje

– Med samarbejdet med H&M ønsker vi at tænke stort, hæve barren og give alle i hele verden mulighed for at opleve den nye energi fra KENZO," udtaler Carol Lim og Humberto Leon, kreative direktører hos KENZO.

KENZO er et fransk luksusbrand, stiftet i 1970 af den japanske designer Kenzo Takada. Brandet er kendt for sine referencer til japansk kultur, for klare farver og livlige prints.

H&M har tidligere samarbejdet med blandt andre Karl Lagerfeld (2004), Stella McCartney (2005), Sonia Rykiel (2009), Isabel Marant (2013) og Alexander Wang (2014). Deres seneste samarbejde med Balmain fik stor opmærksomhed herhjemme, hvor flere medier kunne berette om teenagere, der havde fået fri fra skole og var blevet udstyret med penge hjemmefra, så de kunne få fat i noget fra kollektionen.

LÆS OGSÅ: Hvor "conscious" er H&M?

LÆS OGSÅ: Verdens modigste modehus opfordrer kvinder til at turde mere

LÆS OGSÅ: New York Times-redaktør havde ét godt råd til modeverdenen på Fashion Summit